Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Chlapečci sešněrovaní notami

Adventní koncert proběhl letos v evangelickém kostele Na Kopci. Vdávala se v něm moje mladší dcera. Svatba to byla krásná.

Až na jednu vadu na kráse, a tou byla nesmiřitelnost jedné starší dámy. Přesto dnes děkuji Bohu, že jsem se s touto ženou mohla potkat, prosím o požehnání pro ni a doufám, že tam, kde je nyní, je jí dobře a všechny malichernosti tohoto světa, které ji v životě omezovaly a svazovaly, byly odváty.

V úterý v tom kostele zpíval ve sborečku můj vnuk a její pravnuk. Ten vnouček, který ze všech mých vnoučat měl nejvíce problémů se sebekázní a emocemi. Ještě vloni dokázal skákat s nožičkama přitaženýma k hrudi asi tak třičtvrtě metru vysoko a vřískat a vřískat k neuklidnění. Vypadal jak hopsající vodotrysk, protože kromě toho mu z očí STŘÍKALY SLZY. Opravdu, nekanuly decentně po tváři, ale vystřikovaly kolmo k obličeji. Vzhledem k tomu, že chlapeček je boubelka, byl to obdivuhodny sportovní výkon a nikdy jsem zcela nechápala, jak to dokáže. Chlapeček hopsal kvůli jakékoliv banalitě, kdykoliv se dělo cokoliv, co se mu nelíbilo. Dokázal hopsat ve vodě na přehradě, když mu rodiče přikázali, aby šel ven z vody. Dokázal poskakovat v autosedačce, když mu stínidlo bránilo ve výhledu. Jeho záchvaty se zdály být neřešitelným problémem. Prostě - nejel v žádném případě podle not, které mu lajnovali dospělí.

A najednou tam stál, malý vojáček v pozoru, soustředěný, klidný, tichý. Zmáčklo mi to srdce. Děti začaly zpívat. A já? Nadýmala jsem se pýchou. A pochopila jsem větu, kterou pronesll pastor v úvodním slovu. I ty zlobivé děti se nechají svázat a ukáznit notami. Nádherná metafora. Nádherná představa.

 

V naší malé střediskové knihovně vracel nějaký chlapeček Malého prince. A pak, že děti čtou jenom brak. Potěšilo mě to. Na chvíli. Než mi došlo, že tenhle malý princ je vlastně plagiát, parodie, přepracovaný malý princ. A než chlapeček začal skládat na pult knihy s názvy malý upír xy  nebo malý upír yx. A abych určitě nepochybovala o kvalitě čtiva, na závěr chtěl nějakého Malého poseroutku. Paní knihovnice musela zklamanému klučíkovi říct, že všichni poseroutkové jsou rozpůjčováni. U pultu stojící starší čtenářka lakonicky utrousila to, co já si myslila jen v duchu. Jak tak koukala na zklamaná zádíčka hošíka, pronesla: "A v celé knihovně zůstal jen jeden poseroutka."

 

Pes má zažívací problémy. V noci jsem si s ním užila několika mrazivých procházek. Ve výtahu jsem zírala v zrcadle do své bledé upuchlé tváře a zkoumala zblízka všechny ty pytle pod očima, nafoukliny, vrypy a vrásky a vady na kráse. Už dlouho jsem se takhle zblízka a tak moc rychle po probuzení na sebe nedívala. No tak ano, krásní jsou po probuzení jen kojenci. Pak už to jde jenom z kopce. Zmrzlí jsme se po každé procházce vraceli se psem do vyhřátého pelíšku, a já jsem děkovala za všechny dary, které mi Bůh dává.

 

... a vždycky za všechno vzdávejte díky Bohu a Otci ve jménu našeho Pána Ježíše Krista. (Ef 5:20)

Autor: Božena Mokrošová | neděle 22.12.2013 22:30 | karma článku: 11,19 | přečteno: 400x
  • Další články autora

Božena Mokrošová

Sedím v popelu jako Job

V životě jsem napsala tolik slov, že cítím nechuť přidávat k nim jakákoliv další. Trvá to už pár roků. Ale koneckonců, cítívám nechuť ke spoustě jiných věcí, které jsem dříve měla ráda.

25.9.2016 v 13:01 | Karma: 15,08 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

Také taková je naše láska

Holčička měla svátek. Dostala ode mě pastelky a skicák. Celé dopoledne na té malebné zahradě u dřevěného stolu kreslila. Malovala princezny. A taky kočku. Kočka stála na zadních nohách, taková Felis catus erectus,,,

6.9.2016 v 9:07 | Karma: 15,05 | Přečteno: 484x | Diskuse| Osobní

Božena Mokrošová

Listy zadumané

Statek v té malebné vesničce uprostřed Čech pomalu osiřel. Zemřel ten, kdo tomu dával duši, utekla žena s dětmi, kočky se rozutekly, stará fenka umřela steskem. Truhlíky s afrikány vyschly. Houpačka zrezivěla. Nikdo neseká trávu na zahradě a na zborceném sušáku na prádlo visí zapomenutá ponožka. Propláchlá mnoha dešti.

22.11.2014 v 12:29 | Karma: 11,21 | Přečteno: 288x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

Povídání o divnostech života

O jakém čase píšu? O tom čase, kdy zuří válka na Ukrajině. Kdy se dva světoví potentátí mlátí kyblíčkama na písek po hlavách. Kdy na sebe žalují a ukazují žalobným prstíčkem. To já ne, to on shodil to letadlo. To já ne, to on rozdává další kyblíčky na mlácení jiných hlav. To my ne, to oni mají víc tanků, víc vojáků, víc ropy. Píchají si do hrudi: "To my jsme morálnější. To my jsme mírotvorci." V lůně Afriky tiká časovaná bomba, ebola. Další věc, která hrozí lidem. Po světě běhají pedofilové a vraždí malé děti. A my si stále hrajeme své vážné a nevážné hry.

13.9.2014 v 1:50 | Karma: 12,87 | Přečteno: 258x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

List z černého zápisníku

Jsou prázdniny a moje milovaná neteř je vážně nemocná. A lituje svou třináctiletou dcerku. Protože jí matčina nemoc zkazila prázdniny. Maminka se dcerce nemůže věnovat, jak je zvyklá. A já jsem si vzpomněla na naše prázdniny. Já si je užívala, a se mnou všechny děti z okolí. Rodiče v práci a děti s klíčem na krku. Neznám nic úžasnějšího. Sociálka buď neexistovala, nebo řešila něco jiného. Nějak se pořád hemžilo na dvorku plno dětí, bez dohledu..

31.7.2014 v 18:55 | Karma: 11,65 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Dezinformacím podlehnete postupně. Ezovíkend život nezmění, říká psycholog

4. května 2024  12:38

Češi mají velké sklony k ezoterice, což postupně vede také k náchylnosti věřit dezinformacím nebo...

G7 plánuje pomoc Ukrajině za 50 miliard dolarů, píše Bloomberg

4. května 2024  12:32

Spojené státy jednají s blízkými partnery o poskytnutí pomoci Ukrajině ve výši až 1,2 bilionu Kč....

Nekritizuji pomoc Ukrajině, brání se Babiš ve sporu s Černochovou o munici

4. května 2024  12:07

Šéf hnutí ANO Andrej Babiš uvedl, že nekritizuje pomoc Ukrajině, ale netransparentnost aktuální...

Auto za tahačem s tankem zastavilo. Už ale ne kamion, který osobák sešrotoval

4. května 2024  9:48,  aktualizováno  11:55

Při nehodě tří aut zemřel na dálnici D1 mezi Bohumínem a Polskem jeden člověk, další dva jsou...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 522x
Blog je sebeobnažování. Bojím se toho.

Seznam rubrik