Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Moje velké i malé tajnosti

Naše sídliště se jmenuje 2. etapa. Máma říká holkám v práci, že tu je fajn. Já se vždycky chechtám těm holkám, ale tak, aby to máma neviděla. Protože to žádný holky nejsou, jen staré ženské, co je jim nejmíň třicet roků.  Tajné chechtání, aby ho nikdo neviděl, je hrozně těžké. Ale já už to mám natrénované.

Na radnici prý našemu sídlišti prý říkají odloučená loklita. Je to přívětivé místo k bydlení, plné zeleně, stromů. Píšou o tom v příručce o městě a těch loklitách. Taky tu máme plnou občanskou vybavenost, to píšou taky v takové té zelené příručce, co měli všichni občané ve schránkách. Což prý znamená, že tu máme dvě školy, dvě školky, knihovnu, kam si chodím půjčovat knížky o upírech, a kde budu pracovat, až vyrostu. A pak všechny knížky o upírech budu číst úplně první. Táta taky nadával, že místo, aby tiskli na radnici takový předražený brak na křídovém papíře, že měli raději přispět hokejovému týmu. Ale táta nadává tak trochu potichu. Ne, jako máma. Když nadává máma, zavírám tajně okno. Aby to máma neviděla, a aby ten řev neslyšeli kluci. Hlavně Honza. Zavírat tajně okno je taky těžké.

Máme tu malinkatou poštu. Má otevřeno jen asi tak 5 hodin denně, a stojí tam proto vždycky plno lidí. Trošku to tam smrdí.  

Taky tu jsou tři velikánské obchody. A taky hodně večerek. Pro boty, kalhoty, tričko si musím s mámou zajet do města. Mně by tedy stačilo tričko nebo kalhoty od vietnamských prodejců. Protože když lezu přes plot a roztrhám  ty kalhoty, tak máma si vzdychne a jen řekne, že to je ten vietnamský šunt, a většinou nedostanu pohlavek. Ty vietnamské obchody tu máme taky dva. A mámě většinou neříkám, jak jsem si udělala ten trhanec na tričku. Protože to je taky tajný, to je přece jasný. To vám řekne každý děcko.

V parku teče strouha, a v té, když se jednou vykoupal náš pes, tak hrozně smrděl, a byl celý černý a mastný a máma ho nejdřív nepoznala a chtěla ho vyhnat ven. Jenomže pak na konci vodítka poznala mě, a tak už ho nevyhnala. Jen jsem já dostala pohlavek. Jako bych se v té strouze koupala já.  Pak mamka musela dlouho toho psa umývat našim drahým šamponem a celou dobu u toho nadávala. Potom už pes smrděl méně, a máma mu od té doby občas říká Azurite. A ten šampón stejně nebyl úplně nejdražší, tak co.

V tom parku máme železné lavičky, protože ty velké děti, co už můžou být venku i večer, dřevěné lavičky úplně rozlámaly. Už se taky těším, až budu tak velká, a že budu v partě, a budu pokřikovat na jiné malé děti pičo, pičo. Možná taky rozlámu lavičku. Nebo budu dělat něco jinýho fajnovýho, co ty děti dělaj.  A hulákat. Jako paviáni. To říká táta. Vždycky řekne, že ty děcka v tom parku vřískají jak paviáni. Tajně to zkouším, když nikdo není doma. Je to zábava, vřískat jako pavián. Jednou jsem zkoušela vřískat jako pavián v autě, když jsme jeli k babičce, a dostala jsem pohlavek. Od mámy. Prý ječím jak blázen. Možná máma neví, jak vřískají paviáni, proto to vřískání nepoznala. Náhodou se mi to vřískání v autě hodně povedlo.

Tak ještě, jedno náměstí tu taky je, kde o Vánocích svítí vánoční strom.  Někteří kluci házejí kameny na ozdoby. Máme se tu prostě dobře. Taky, že jsme ta odloučená loklita, a že tu máme romy, nám tu sázejí hezké stromky, a na každém dvorku je krásné dětské hřiště z peněz té evropské unie. Já tedy nevím, jak to funguje, ale máma říká, že my do té evropské unie dáváme hodně peněz a oni nám za to pak trochu vrátí. Já nevím, proč se to mámě nelíbí, když to taky tak dělá. Že jí táta dá celou vejplatu, a ona mu trochu vrátí. A ještě víc trochu dá mně jako kapesné. Ale když s tátou zlobíme, tak nám to zase vezme. Ale o penězích se prý nemluví na veřejnosti, říká máma, jak to doma máme s rozdělováním taky ne, že je to tajné. Tahle tajnost mě tedy moc nebere. Tak o ní ani moc nemluvím. Protože to nezajímalo ani Honzu. Tak jakápak tajnost. Ale kvůli té evropské unii jsem moc ráda, že tu máme ty romy.

Jináč tu máme ubytovnu, co v ní ti romové bydlí.  Někdy ti cikáni křičí a perou se.  A taky zpívají a hrají nahlas muziku. Jsou legrační.

Jenomže žádné hřiště už není tak pěkné, jak bylo.  Protože ty romské děti si prý neumí hrát jinak, než že všechno zničí. Někdy táta přijde z práce a říká: "Jsem dobitý jak hračky romských děti." Ale velké děti, co v parku ničí lavičky, to nejsou romové.  Ale já jsem tam nebyla, tak to možná ti romáci taky rozlámali. Třeba je tajné, kdo to skutečně rozbil.

To jsem vlastně neřekla, že tu máme i baráky pro městské a státní policajty. Já jsem si nejdřív myslela, že ty baráky jsou prázdný, protože jsem ty policajty nikdy neviděla. Jsem si říkala, že nám je třeba někdo ukrad, když jsme jakože ta odloučená loklita. Viděla jsem je, až když si šli do večerky pro svačinu. Mívají tam nejlepší tlačenku, to říká máma. Já takový hnusy nejím.  Nejím žádný měkký klepavý maso. Ale máma to stále nemůže pochopit. Nacpu si tím klepavým masem potom pusu a pak jdu jakože na záchod, a tam ho vyplivnu. Samo že to musím dělat tajně.

A stejně, je srandovní, že tu máme jen večerky a ne odpolednerky.  Že by si jako tu svačinu chodili kupovat do odpolednerky, a večeři do večerky.

Ale ti od města chodí nakupovat asi do jiné večerky. Protože ty jsem asi neviděla. Jen když pes staré paní Konvičkové dostal pokutu za to, že neměl vodítko. Azorek je hodně starý pes, a paní Konvičková je ještě starší.  Je jí asi tak sto let. A má berli a nohu tak jako vykloubenou do strany. Azorek už nemá žádné zuby. Ale vůbec žádné. A když k němu někdo jde, vrtí ocáskem a směje se. Určitě se smál i na toho policajta, ale stejně mu dal tu pokutu. Některý lidi jsou fakt divní. Ale i některé děti jsou divné. Protože se třeba smějí paní Konvičkový, protože opravdu hodně divně chodí. Ale já ne. Máma to taky viděla, jak Azorka a paní Konvičkovou buzerují. Nadávala potom doma, že ten Azorek se stejně jen tak šourá a je rád, že je rád. Že kdyby se rozběhl, tak to by bylo jeho poslední rozběhnutí. A že kdyby se místo toho policajti zajímali o ty rozbitý hřiště a lavičky, tak by udělali líp. Ale taky nadávala jen tak potichu a tajně, ne, jako když nadává mi a tátovi.

Taky nevím, proč tu jsou dva druhy policajtů. Ale já nerozumím spoustě věcí, protože jsem ještě malá. Ale asi je to správné, protože Honza chce být tím policajtem z města. Až tedy vyroste. A já si ho vezmu za muže, až vyrostem, protože umí krásně mluvit jako velký kluci a taky krásně skákat přes keře. To už je jasné.  Ale zatím to je taky tajné. Úplně nejvíc tajné. A celé tohle psaní je tajné.

Autor: Božena Mokrošová | pondělí 13.1.2014 9:07 | karma článku: 11,94 | přečteno: 473x
  • Další články autora

Božena Mokrošová

Sedím v popelu jako Job

V životě jsem napsala tolik slov, že cítím nechuť přidávat k nim jakákoliv další. Trvá to už pár roků. Ale koneckonců, cítívám nechuť ke spoustě jiných věcí, které jsem dříve měla ráda.

25.9.2016 v 13:01 | Karma: 15,08 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

Také taková je naše láska

Holčička měla svátek. Dostala ode mě pastelky a skicák. Celé dopoledne na té malebné zahradě u dřevěného stolu kreslila. Malovala princezny. A taky kočku. Kočka stála na zadních nohách, taková Felis catus erectus,,,

6.9.2016 v 9:07 | Karma: 15,05 | Přečteno: 484x | Diskuse| Osobní

Božena Mokrošová

Listy zadumané

Statek v té malebné vesničce uprostřed Čech pomalu osiřel. Zemřel ten, kdo tomu dával duši, utekla žena s dětmi, kočky se rozutekly, stará fenka umřela steskem. Truhlíky s afrikány vyschly. Houpačka zrezivěla. Nikdo neseká trávu na zahradě a na zborceném sušáku na prádlo visí zapomenutá ponožka. Propláchlá mnoha dešti.

22.11.2014 v 12:29 | Karma: 11,21 | Přečteno: 287x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

Povídání o divnostech života

O jakém čase píšu? O tom čase, kdy zuří válka na Ukrajině. Kdy se dva světoví potentátí mlátí kyblíčkama na písek po hlavách. Kdy na sebe žalují a ukazují žalobným prstíčkem. To já ne, to on shodil to letadlo. To já ne, to on rozdává další kyblíčky na mlácení jiných hlav. To my ne, to oni mají víc tanků, víc vojáků, víc ropy. Píchají si do hrudi: "To my jsme morálnější. To my jsme mírotvorci." V lůně Afriky tiká časovaná bomba, ebola. Další věc, která hrozí lidem. Po světě běhají pedofilové a vraždí malé děti. A my si stále hrajeme své vážné a nevážné hry.

13.9.2014 v 1:50 | Karma: 12,87 | Přečteno: 258x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

List z černého zápisníku

Jsou prázdniny a moje milovaná neteř je vážně nemocná. A lituje svou třináctiletou dcerku. Protože jí matčina nemoc zkazila prázdniny. Maminka se dcerce nemůže věnovat, jak je zvyklá. A já jsem si vzpomněla na naše prázdniny. Já si je užívala, a se mnou všechny děti z okolí. Rodiče v práci a děti s klíčem na krku. Neznám nic úžasnějšího. Sociálka buď neexistovala, nebo řešila něco jiného. Nějak se pořád hemžilo na dvorku plno dětí, bez dohledu..

31.7.2014 v 18:55 | Karma: 11,65 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Pronájem venkovních skladových prostor 538 m2
Pronájem venkovních skladových prostor 538 m2

Areál Šroubáren, Libčice nad Vltavou, okres Praha-západ
17 950 Kč/měsíc

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 522x
Blog je sebeobnažování. Bojím se toho.

Seznam rubrik