Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Městská policie nepomáhá a nechrání, to my ne, to státní policie

Městská policie nepomáhá a nechrání, to dělá státní policie. Tak pravil městský strážník, když mě zadržel při přestupku.

Tím přestupkem bylo venčení psa bez vodítka.  Devět hodin dopoledne, na okraji sídliště, široko daleko nikdo, jen tihle dva nebezpeční psi, vysocí asi tak 35 cm v kohoutku, já a má vážně nemocná sousedka s rouškou na ústech.  A policajt číhající mezi auty. Šly jsme ze soukromé louky plné krtinců, plevele, oddělené od "městské aglomerace" parčíkem a sadem. Kolem kostelíku. Kolem číhajícího strážníka. Schovával se mezi auty, mrška jedna. Kolem něj už jsme šli spořádaně, dva psi na vodítku a dvě ženy. Nebylo nám to nic platné. Bdělý strážník nás zadržel.

Možná si dialog dovedete představit. Ledový ksicht strážníka, neuvěřitelně hloupá argumentace typu: To říká každý, to by mohl říkat každý, kousnutí malého psa bolí víc než kousnutí psa velkého, už vás někdy kousnul pes, mně ano, ti psi potom kadí na trávníku, to se jenom vymlouváte, můžete si stěžovat, jestli chcete, můžeme si to vysvětlit na služebně... Dokonce si na nás zavolal posilu. Strážníka v autě. Ten přivezl čtečku čipů. Napadlo mě, jestli to skutečně není tak, že jeden chytrý strážník ovládá čtečku čipů, druhý chytrý umí vypisovat pokutové bloky. A někde se třeba skrýval ten třetí, který ty dva nebezpečné inteligenty hlídal. Někdy během této zdlouhavé procedury jsem se zeptala, jestli se takto naplňuje jejich vize o pomáhání a chránění. Ten chytrý, co umí vypisovat bloky,  se rozhořčeně ohradil, že městská policie tohle na starosti nemá. Že to je úkol policie státní.

A pak ten druhý chytrý začal dlooooouze a pomaluuuuuuu vy-pi-so-vat propisovací bločky.  K mému úžasu, čitelná byla pouze první strana. Další dvě, které měly být propsané, byly panensky čisté. Nepropsané. Nakonec jsem ty liliově bílé bločky podepsala. Potvrdila jsem si, že v boji s kopiemi to na plné čáře prohrává jak městská tak státní policie. Bez ohledu na to, která nás hlídá a chrání a která pouze buzeruje.

Ještě jsme chvilku žonglovali se slovíčky ohledně nepropsaných bločků. Rozhořčená dvojice dvou chytrých strážníků vehementně tvrdila, že podvody s pokutami nejsou možné. Já vím. Média prostě jsou ulhaná, a když o těch podvodech píší, je to jen proto, aby vytvořila blbou náladu ve společnosti.

Jsem uvědomělá. Mívám plné kapsy igelitových pytlíků. Chápu, proč vyhláška vznikla. Aby chránila. Ale z tohoto jednání mám pocit, že je to pouhá buzerace.  A že si policie honí bodíky na těch nejslabších.

Takže: Zajímal by mě poměr pokut za malé psy a za psy bojové. Co já mám vypozorováno, tak městská stráž slídí v době venčení a chytá jen ty malé chlupaté podvraťáky. A majitelem není žádný nabušený svalovec, ale povětšinou pajdavé babky. Taky by mě zajímalo, kde je naše čacká policie, když omladina v parku během jednoho večera vyláme všechny fošny z deseti laviček a rozláme je na kousičky. Kde jsou, když opilci stěhují popelnice. Když se titéž opilci vracejí z hospod. Zdali chodí preventivně kolem ubytovny pro sociálně slabší spoluobčany.  Proč nezasáhnou při nočních večírcích právě v tom parčíku, kde jsme byly zadrženy. Během svého nočního venčení psa jsem městskou policii viděla projíždět dvakrát.

Moje nemocná sousedka při tom incidentu málem omdlela,  protože většinu času stráví v posteli, mně ujel vlak k mamince a sousedi, kteří to pozorovali, se domnívali, že jsme musely provést něco strašlivého. 

Venku je krásně, svítí sluníčko. Chystám se znovu ven se psem. Dnes si po dlouhé době pes procházku užil. Toužebně koukal směrem k lesu, když jsme se vraceli.

Volal mi syn. Aby mi sdělil, že si uklidil. Což je závažná informace. O Vánocích se s ním totiž rozešla slečna. Takže synova nálada přecházela od tklivosti, smutku až k žalu, k zlobě, stýskání, depresi, pocitu, že život nemá smysl.  O vánocích jsem byla v Čechách u svých dětí, nejdříve u dcery, pak u syna. Bezradně jsem na syna koukala, jak drží nábožně v ruce starý televizní program, protože ten kupovala Terezka.  Nabádala jsem ho: "Ukliď si, vyházej všechny krámy, všechny její vlasy zachycené ve vaně nebo umývadle, vytři. Dokud ten prostor neuvolníš, budou tě ty věci srážet a nevytvoříš prostor pro to, aby ti do života mohlo vstoupit něco nového." Když jsem mu to říkala poprvé, ještě se zlobil. Dnes už tedy začal uklízet. Život jde dál.

I při smíchu může bolet srdce, na konci radosti je žal. Přísloví, 14,13

Autor: Božena Mokrošová | pátek 3.1.2014 12:59 | karma článku: 27,36 | přečteno: 1884x
  • Další články autora

Božena Mokrošová

Sedím v popelu jako Job

V životě jsem napsala tolik slov, že cítím nechuť přidávat k nim jakákoliv další. Trvá to už pár roků. Ale koneckonců, cítívám nechuť ke spoustě jiných věcí, které jsem dříve měla ráda.

25.9.2016 v 13:01 | Karma: 15,08 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

Také taková je naše láska

Holčička měla svátek. Dostala ode mě pastelky a skicák. Celé dopoledne na té malebné zahradě u dřevěného stolu kreslila. Malovala princezny. A taky kočku. Kočka stála na zadních nohách, taková Felis catus erectus,,,

6.9.2016 v 9:07 | Karma: 15,05 | Přečteno: 484x | Diskuse| Osobní

Božena Mokrošová

Listy zadumané

Statek v té malebné vesničce uprostřed Čech pomalu osiřel. Zemřel ten, kdo tomu dával duši, utekla žena s dětmi, kočky se rozutekly, stará fenka umřela steskem. Truhlíky s afrikány vyschly. Houpačka zrezivěla. Nikdo neseká trávu na zahradě a na zborceném sušáku na prádlo visí zapomenutá ponožka. Propláchlá mnoha dešti.

22.11.2014 v 12:29 | Karma: 11,21 | Přečteno: 287x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

Povídání o divnostech života

O jakém čase píšu? O tom čase, kdy zuří válka na Ukrajině. Kdy se dva světoví potentátí mlátí kyblíčkama na písek po hlavách. Kdy na sebe žalují a ukazují žalobným prstíčkem. To já ne, to on shodil to letadlo. To já ne, to on rozdává další kyblíčky na mlácení jiných hlav. To my ne, to oni mají víc tanků, víc vojáků, víc ropy. Píchají si do hrudi: "To my jsme morálnější. To my jsme mírotvorci." V lůně Afriky tiká časovaná bomba, ebola. Další věc, která hrozí lidem. Po světě běhají pedofilové a vraždí malé děti. A my si stále hrajeme své vážné a nevážné hry.

13.9.2014 v 1:50 | Karma: 12,87 | Přečteno: 258x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

List z černého zápisníku

Jsou prázdniny a moje milovaná neteř je vážně nemocná. A lituje svou třináctiletou dcerku. Protože jí matčina nemoc zkazila prázdniny. Maminka se dcerce nemůže věnovat, jak je zvyklá. A já jsem si vzpomněla na naše prázdniny. Já si je užívala, a se mnou všechny děti z okolí. Rodiče v práci a děti s klíčem na krku. Neznám nic úžasnějšího. Sociálka buď neexistovala, nebo řešila něco jiného. Nějak se pořád hemžilo na dvorku plno dětí, bez dohledu..

31.7.2014 v 18:55 | Karma: 11,65 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

Policie pátrá po dezinformátorovi Zítkovi. Nedorazil k soudu

23. dubna 2024  15:54,  aktualizováno  16:34

Policie pátrá po dezinformátorovi Pavlu Zítkovi. V úterý odpoledne o tom informovala na svém webu....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 522x
Blog je sebeobnažování. Bojím se toho.

Seznam rubrik