Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Deset deka gothaje, prosím, a pětkrát dvacet slov.

To byly ale krásné vánoce. To vám byly tak krásné vánoce, že z těch tučných radostných chvil budu týt ještě hodně dlouho.

Jako spousta jiných singl babek, i já trpím občas velkou osamělostí. Děti jsou z hnízda, žijí si svůj život. Zapomínají mi zvedat telefony, přestože jsem uvědomělá babka a volávám zcela výjimečně. Jaktože je nenapadne, že když už volám, je pravděpodobné, že "leží tam v komoře, nožky má nahoře" a ty nožky jí okousává zoufale hladový pes, to nechápu.

Na Štědrý den si mě jedno z dětí posadí ke svému stolu. A pak si zase odfrčí odžívat svůj naplněný život. Tak jak jsem to dělávala kdysi já.  Dala jsem si závazek denně promluvit aspoň s pěti lidmi. Někdy to dá docela honičku. Sehnat tolik lidí. A to si tam započítávám listonošku, prodavačku v krámě (deset deka gothaje prosím) nebo babču spoluvenčitelku.  A když je babča nehovorná, započtu si do seznamu jejího čoklíka, a povídám si s ním. Dříve, když byl můj pes fungl nový, docela jsem nad rozhovory cizích lidí s mým psem žasla. Kladli mu zvláštní otázky: "Co panička, zlobí tě, viď?" nebo "Nepustí tě z toho lana, že?"  Sama jsem byla zvědavá, jak ten můj pes odpoví. Do hovoru jsem se jim nemíchala. Koneckonců, mluvili spolu, ne? Jak šel čas, dospěla jsem do stádia, kdy si kecám s cizími psy taky. A někdy mám vážně pocit, že mi odpovídají.

To, že si vykládám se svým psem, to z toho plyne samozřejmě. Ale já si sama za toho psa i odpovídám. Někdy se přistihnu, že tak činím i na veřejnosti. Můj pes má v mém podání vysoký rozmazlený pištivý hlas.

Letos jsem strávila Vánoce se svou dcerou samaritánkou. Bydlí na statku a má velmi hlučnou rodinu. A zvěř. Nevím, kolik mají koček, v těch jsem se nevyznala, i když určitě mají jména. Jedna nejraději spí na kuchyňské lince. Druhá na svátečně vyzdobeném stole. Na lavici u stolu spí dva zdejší psi. Občas možná tytéž kuchyňské kočky, možná jiné, spí na obrovské krabici s vánočním cukrovím. Když dcera doplňovala cukroví na talířek, nadávala, že jí kočky z rumových koulí udělaly placičky. Kdoví, kolikrát ty kouličky hnětla znovu do správného tvaru. Děti hulákají, tančí, zpívají. Pořád se někdo směje a někdo nadává. Na gauči leží dceřin tchán, v posledním stádiu rakoviny. Mazala jsem mu nohy, a poslouchala ho. Poslouchat o nemocech, to už vydržím hodiny. A už nejsem mladicky netrpělivá a neříkám, že tohle mi už říkal. Mám praxi v poslouchání maminky. Občas se zvířata, kočky i psi, stěhují k němu do postele. Kočky se mu točí kolem hlavy a psi spí po jeho boku. Byla jsem v tom chumlu lidí a psů a koček sťastná. Namluvila jsem toho do zásoby na dva měsíce dopředu.

Dnes mi přišel nový výměr na důchod. Asi tím spoustu pracovitých mladých lidí naštvu, protože těm k platu nepřidali, ale zvýšili mi ho o 37 Kč.

Kazatel  5:9  Kdo miluje peníze, peněz se nenasytí, kdo miluje hojnost, nemá nikdy dosti. Také to je pomíjivost.

 

Autor: Božena Mokrošová | sobota 4.1.2014 8:00 | karma článku: 26,47 | přečteno: 1378x
  • Další články autora

Božena Mokrošová

Sedím v popelu jako Job

V životě jsem napsala tolik slov, že cítím nechuť přidávat k nim jakákoliv další. Trvá to už pár roků. Ale koneckonců, cítívám nechuť ke spoustě jiných věcí, které jsem dříve měla ráda.

25.9.2016 v 13:01 | Karma: 15,08 | Přečteno: 273x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

Také taková je naše láska

Holčička měla svátek. Dostala ode mě pastelky a skicák. Celé dopoledne na té malebné zahradě u dřevěného stolu kreslila. Malovala princezny. A taky kočku. Kočka stála na zadních nohách, taková Felis catus erectus,,,

6.9.2016 v 9:07 | Karma: 15,05 | Přečteno: 484x | Diskuse| Osobní

Božena Mokrošová

Listy zadumané

Statek v té malebné vesničce uprostřed Čech pomalu osiřel. Zemřel ten, kdo tomu dával duši, utekla žena s dětmi, kočky se rozutekly, stará fenka umřela steskem. Truhlíky s afrikány vyschly. Houpačka zrezivěla. Nikdo neseká trávu na zahradě a na zborceném sušáku na prádlo visí zapomenutá ponožka. Propláchlá mnoha dešti.

22.11.2014 v 12:29 | Karma: 11,21 | Přečteno: 287x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

Povídání o divnostech života

O jakém čase píšu? O tom čase, kdy zuří válka na Ukrajině. Kdy se dva světoví potentátí mlátí kyblíčkama na písek po hlavách. Kdy na sebe žalují a ukazují žalobným prstíčkem. To já ne, to on shodil to letadlo. To já ne, to on rozdává další kyblíčky na mlácení jiných hlav. To my ne, to oni mají víc tanků, víc vojáků, víc ropy. Píchají si do hrudi: "To my jsme morálnější. To my jsme mírotvorci." V lůně Afriky tiká časovaná bomba, ebola. Další věc, která hrozí lidem. Po světě běhají pedofilové a vraždí malé děti. A my si stále hrajeme své vážné a nevážné hry.

13.9.2014 v 1:50 | Karma: 12,87 | Přečteno: 258x | Diskuse| Ostatní

Božena Mokrošová

List z černého zápisníku

Jsou prázdniny a moje milovaná neteř je vážně nemocná. A lituje svou třináctiletou dcerku. Protože jí matčina nemoc zkazila prázdniny. Maminka se dcerce nemůže věnovat, jak je zvyklá. A já jsem si vzpomněla na naše prázdniny. Já si je užívala, a se mnou všechny děti z okolí. Rodiče v práci a děti s klíčem na krku. Neznám nic úžasnějšího. Sociálka buď neexistovala, nebo řešila něco jiného. Nějak se pořád hemžilo na dvorku plno dětí, bez dohledu..

31.7.2014 v 18:55 | Karma: 11,65 | Přečteno: 332x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 522x
Blog je sebeobnažování. Bojím se toho.

Seznam rubrik